خاطراتي از دفاع مقدس (1) 

گروه انتشار خاطرات دفاع مقدس در يزدفردا با عنوان "خاطراتي از  يك بازمانده "شكل گرفته اميد كه به سهم خود بتوانيم انعكاس دهنده خاطرات تلخ و شيرين دوستاني باشيم ،كه در طول هشت سال دفاع مقدس ،با ايثار و از خود گذشتگي ، روزهاي پر افتخار ، تاريخ ايران را رقم زنند

در صورت تمايل دوستان رزمنده مي توانند با نام و يا بي نام اقدام به ارسال خاطرات خود نمايند .

آقا محسن فرار را بر قرار ترجيح داد

نوشته :باقر خبر 
تحصيلات: فوق ليسانس 

 در تيرماه سال 67 كه رياست جمهور وقت حضرت آيت الله خامنه اي به جبهه آمدند تا هيچ عذري براي كسي از مسئولين باقي نماند تا به وظيفه ديني و ميهني خود در شتافتن به جبهه هاي نبرد حق عليه باطل دريغ ننمايند، معظم له بر خلاف شيوه هاشمي كه هيچگاه در بين رزمندگان حاضر نمي شد، با رفتن به يگانها و سخنراني براي رزمندگان باعث تقويت روحيه آنها مي شدند.

از جمله يگانهايي كه در آن حضور يافتند تيپ 18 الغدير بود. با توجه به مناسبت خاص و تقويت روحيه رزمندگان قرار شد يك برنامه انفجارات نمايشي و نور افشاني هم در پايان مراسم انجام شود كه با مسئولين حفاظت رياست جمهوري هماهنگي شد و آنها هم قبول نمودند. جايگاه سخنراني درب ورودي تيپ و زمان آن بعد از نماز مغرب و عشاء بود. قرار شد با اتمام سخنراني برنامه ما نيز شروع شود.

 ابتدا تعدادي موشكهاي كاتيوشا عمل مي كرد ( توضيح اينكه اينها مستعمل و از رده خارج بودند و بايد منهدم مي شدند كه با تعميرات مختصري آماده براي برنامه هاي مانوري آموزشي و غيره مي شد كه در طرحي ابداعي حدود يك متر از سر آنرا داخل چاله نموده و به صورت كاملاً عمود قرار مي داديم و هنگامي كه فرمان آتش داده مي شد موشك درجا و بدون هيچ حركتي مي سوخت و صداي غرش وحشتناك خرج موشكي منطقه وسيعي را پوشش مي داد.) بعد پوكه هاي توپ 130 كه پر از خرج توپ مستعمل و از از رده خارج بود روشن مي شد كه نور افشاني جالبي داشت.

و در كنار اينها انفجارات فوگاز كه مخصوص شب بود. در اثناء سخنراني تعدادي خودروي مدل بالا به سمت تيپ آمد كه فرمانده كل سپاه را آوردند. با اتمام سخنراني برنامه را اجرا كرديم كه بلافاصله مشاهده كرديم آن چند خودروي مدل بالا با سرعتي بي سابقه منطقه را ترك مي كنند!؟ برادراني كه در جايگاه حضور داشتند با خنده تعريف مي كردند كه محسن آقا آماده مي شد تا به محضر رياست محترم جمهوري رسيده و ايشان را همراهي كند كه ناگهان ابتدا صداي هولناك آتش چند موشك كاتيوشا كه در چند متري جايگاه قرار داشت او را از خود بيخود نموده و بلافاصله تغيير مسير داده و به سمت خودروي خود دويده و محل را با سرعتي كم نظير ترك كردند!؟

 از اين حركت محسن رضايي و همراهانش همه شگفت زده شدند كه در اين لحظه اي كه به نظر وي واقعي بود چطور رئيس جمهور را رها و به فكر جان خود افتاد!؟ آقا محسن براي پوشيدن حركت نامناسبش گويا بعداً به فرماندهي تيپ اعتراض كرده بود كه چرا برنامه را به اطلاع وي نرسانده بودند. البته ذكر اين مطالب براي باقي ماندن خاطرات و آشنايي بيشتر با روحيات افرادي چون آقا محسن است كه رفتارهاي متفاوت از آنچه كه از او انتظار مي رود اين روزها نيز از وي مشاهده مي شود.

منبع :وبلاك باقر خبر

يزدفردا "تنها انعكاس دهنده مطالب فوق بوده و صحت وسقم خاطرات به عهده نويسندگان مي باشد .

يزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا